خرید از چین - گروه تجاری آوا

خرید از چین

6 راهکار مفید برای خرید مستقیم از چین

همانطور که میدانید خرید ارزان کالاهای مرغوب، سود تجارت شما را زیاد میکند.

از آنجا که هزینه ی تولید و سفارش خرید در آسیا ارزان تر از اروپا است، خرید از چین بهترین گزینه میباشد.

اگر چه که واردات کالا به کشور ایران دشوار شده ولی ما با معرفی چند راهکار کاربردی در خرید مستقیم از چین میتوانیم بازدهی و سود مطلوب را برای شما تضمین نماییم.

 

  • در نمایشگاه های تجارت چین شرکت کنید.
  • در چین کالاها را از بازارهای عمده فروشی، تهیه نمایید.
  • تهیه کنندگان چینی را برای خرید مستقیم از چین، در اینترنت جستجو کنید.
  • قبل از بستن قرارداد،درخواست سمپل نمایید.
  • مراقب MOQ(کمترین تعداد سفارش) باشید.
  • برای حمل و نقل کالا بهترین مسیر را بررسی و انتخاب نمایید. 

 

خرید مستقیم از چین - گروه تجاری آوا

1 – در نمایشگاه های تجارت چین شرکت کنید.

برای پیدا کردن فروشندگان معتبر، در نمایشگاه های مهم چین شرکت نمایید. با آنها مذاکره نموده و نمونه قراردادهایشان را بررسی نمایید. ما در این بخش به معرفی دو نمایشگاه اصلی که هر ساله در کشور چین برگزار می شود، میپردازیم.

 

  • نمایشگاه واردات و صادرات کانتون

کانتون یکی از بزرگترین نمایشگاه های منابع در جهان است. این نمایشگاه 2 بار در سال برگزار می شود .  در واقع ، آنقدر بزرگ است که به ترتیب در سه مرحله مجزا از الکترونیک ، کالاهای مصرفی و دکوراسیون منزل برپا میشود .

 

خرید از چین - کانتون - گروه تجاری آوا

 

  • نمایشگاه جهانی Global Sources Trade 

نمایشگاه GST مشابه نمایشگاه کانتون و با حضور بسیاری از همان غرفه داران همه ساله در هنگ کنگ برگزار می شود.

این نمایشگاه بر روی دسته بندی کالاهای خاص تمرکز می کند، بنابراین اگر به دنبال خرید لوازم الکترونیکی یا لوازم جانبی مد هستید ، اینجا محل مناسبی برای حضور است .

حضور در هر دو نمایشگاه رایگان است اگرچه برای پروازهای هتل ، مترجم و غیره مجبور به پرداخت هزینه هستید ولی این راه می تواند یک سرمایه گذاری کوچک برای مخاطبی باشد که می تواند با تولید کنندگان محلی ارتباط برقرار کرده و به خرید مستقیم از چین بپردازد.

2 – در چین کالاها را از بازارهای عمده فروشی، تهیه نمایید.

شما می توانید بازار عمده فروشی در چین را بررسی کرده و از آنجا کالای زیادی را با قیمت های بسیار پایین و کیفیت مورد نظرتان تهیه نمایید.

 به عنوان مثال ، بازار Yiwu بزرگترین بازار عمده فروشی در جهان است. بر خلاف نمایشگاه های تجاری ، در این فروشگاه شما می توانید کالاها را از هر لحاظ به طور فیزیکی بررسی کنید.

زیرا کالاها در قفسه ها چیده شده و فروخته می شوند، بنابراین می توانید از طریق دیدن و بررسی کالا، کیفیت محصول را سنجیده و سپس انتخاب نمایید .

بازارهای عمده فروشی در تمام طول سال باز است (به جز تعطیلات چینی) بنابراین نیازی نیست که برای یافتن تأمین کننده منتظر یک نمایشگاه تجاری باشید.

3 – تهیه کنندگان چینی را برای خرید مستقیم از چین، در اینترنت جستجو کنید.

برای مشاغل کوچک که امکان پرواز به چین سخت و پرهزینه است ، استفاده از شبکه های اجتماعی و وب سایت های معتبر به خرید به صورت آنلاین بهترین راه  برای سفارش محصولات و کالاهای عمده از چین است.

 شما می توانید یک جستجوی کلی در Google انجام داده و  تأمین کنندگان را به راحتی پیدا نمایید.

 

خرید مستقیم از چین - خرید از سایت علی بابا - علی اکسپرس - گروه تجاری آوا

 

  • معرفی چند سایت معتبر برای خرید کالا از چین :

Alibaba

GlobalSource

DH Gate

AliExpress

در حالی که هر سایت کمی از لحاظ نحوه خرید و سفارش و ارسال آن متفاوت عمل می کند، اما شما به آسانی می توانید از آنها بهره ببرید.

فقظ کافیست نام کالایی را که به دنبال آن هستید، تایپ کنید و فهرست راهنما اسامی تأمین کنندگان، قیمت ها و حداقل مقدار سفارش را – در هر لحظه – مشاهده نمایید.

4 – درخواست نمونه(سمپل)

پس از برقراری ارتباط با یک تامین کننده بصورت آنلاین و یا در یک نمایشگاه تجاری، باید از کالاهایی که به آنها علاقه مند هستید لیستی تهیه کرده و آن را برای فروشنده ایمیل کرده و از آنها درخواست ثبت سفارش خرید نمایید.

بهتر است قبل از بستن قرارداد نمونه محصول را دریافت و بررسی کنید.

با این کار شما میتوانید یک نمونه از محصول را دریافت کرده تا کیفیت آن را تأیید کنید. درست است که این راه هزینه دارد ولی شما ریسک خرید را کاهش می دهید و  آرامش خاطرتان را فراهم می نمایید.

توجه – توجه :

  • جزئیات کالای خود بررسی نمایید .

هنگام واردات کالا از چین فرض نکنید که تأمین کننده می داند شما چه می خواهید . تا حد امکان جزئیات بیشتری را در سفارش خود وارد کنید – اندازه ، رنگ ، ضخامت ، مواد و غیره. اگر می توانید یک نمودار یا تصویر بفرستید ، تا جایی برای تردید وجود ندارد.

5 – مراقب MOQ(کمترین تعداد سفارش) باشید.

MOQ - خرید مستقیم از چین - گروه تجاری آوا

هنگام خرید از چین و سفارش کالا، به حداقل تعداد سفارشات بزرگ (MOQ) توجه نمایید.

هر فروشنده چینی MOQ های خود را دارد که کمترین تعداد واحدی است که می توانید سفارش دهید.

برخی از تولید کنندگان در مقادیر بسیار زیاد هزاران واحد کار می کنند، در حالی که برخی دیگر مایل هستند همزمان چند صد واحد را به شما بفروشند.

بهترین راه برای یافتن MOQ از یک تهیه کننده، سؤال کردن از آن است.

  • درباره شرایط پرداخت مذاکره کنید

از جزئیات پرداخت و فاکتور خود اطمینان حاصل کنید. معمولاً بعضی از اتاقها برای مذاکره در مورد قیمت ها هنگام معامله با تولید کنندگان چینی وجود دارد ، اما مطمئن شوید که قرارداد  کتبی از قیمت نهایی را دارید.

  • برای پیش پرداخت آماده شوید

بیشتر تأمین کنندگان از شما انتظار دارند که مقداری از پول سفارش را در ابتدا پرداخت نمایید.

معمولاً فروشندگان حدود 30 درصد از مبلغ را ابتدا و برای  آماده سازی کالاها می خواهند . اکثر فروشندگان حتی تا زمانی که پیش پرداخت به حساب آنها واریز نشود، حتی سفارش شما را جستجو نمی کنند.

  • تضمین تجارت را برای سفارشهایتان در نظر بگیرید

Alibaba  یک سرویس حمایت از پرداخت به نام “تضمین تجارت” ارائه می دهد.

در صورت عدم دریافت کمیت یا کیفیت کالایی که سفارش داده اید یا حمل و نقل آن، این ضمانت به شما کمک می کمد تا پول خود را پس می بگیرید .

6 – برای حمل و نقل کالا بهترین مسیر را بررسی و انتخاب نمایید. 

حمل و نقل اقیانوس پنج تا شش برابر ارزانتر از حمل و نقل هوایی است . در صورت وارد کردن حجم زیادی از کالاها حمل دریایی ضروری می باشد .

واردات کالا از طریق هوا یا دریا نیاز به یک مجموعه مستندات کامل مانند فاکتورهای تجاری ، بسته بندی لیست ها و قبض های بارگیری برای ترخیص گمرک دارد .

ممکن است عوارض گمرکی برای پرداخت کالاهای وارداتی شما وجود داشته باشد.

واردکنندگان نیز در صورت پیش فرض از پرداخت گمرک خود ، ملزم به پرداخت اوراق قرضه هستند که بعنوان یک بیمه نامه عمل می کنند.

 

خرید از چین - گروه تجاری آوا

 

در صورت تمایل شما گروه تجاری آوا با تجربه چندین ساله ی خود در ارتباط با واردات از چین و خرید مستقیم از چین ، کالاها را در اسرع وقت و با ضمانت کامل به دست شما می رساند.

بیشتر بدانیم:

کارگو در چین چیست؟

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *